Elementy tożsamości firmy

Zamieszczone przez dnia 15 wrz, 2013


Każdy rodzaj działalności gospodarczej wymaga realizacji określonych działań. Jednym z takich działań jest kreowanie tożsamości przedsiębiorstwa, czyli elementów odpowiadających za kształt przedsiębiorstwa.

loga_it

Definicja tożsamości wymaga identyfikowania się ludzi tworzących organizację firmy z jej celami. Bez tej cechy nie jest możliwe podejmowanie trafnych decyzji w rozwoju firmy i w samodoskonaleniu zawodowym. Zbierane doświadczenia pracowników tworzących tożsamość firmy owocują pełniejszym wykorzystaniem cech i przeobrażaniem się w spójniejszą organizację. Tożsamość jest ważnym elementem dobrego zarządzania firmą, jeśli opiera się o zbiór procedur i odpowiednich reguł. Sama w sobie tożsamość jest narzędziem rynku w procesie kształtowania w świadomości konsumenta wizerunku marki.

Do elementów tożsamości firmy należą sposoby postępowania i podejmowania ważnych decyzji, komunikowanie się firmy z przedsiębiorstwami na zewnątrz, a także cały system identyfikacji wizualnej.

Do cech tożsamości firmy należy:

  • marka, styl tekstów, slogan
  • kolorystyka oraz znak firmowy
  • layout graficzny projektów, stosowane media
  • aranżacja stoisk sklepowych, zagospodarowanie przestrzeni sklepowej
  • firmowy, muzyczny motyw przewodni, melodia
  • organizacja pracowników, ubiór, komunikacja i obsługa klienta

Oddziaływanie tożsamości firmy na jej pracowników zależy głównie od nich samych, gdyż to organizacja pracy wpływa na zachowanie całej grupy. Ważne jest aby zachować zgodność między postrzeganiem firmy na zewnątrz, a tym czym tak naprawdę to przedsiębiorstwo jest i co sobą prezentuje.

Wyślij Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nasza witryna internetowa wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, akceptujesz politykę prywatności.
Więcej o cookies